grupa ludzi pracujących w biurze

Marketing dla deweloperów. Czyli, jak planować działania promocyjne w sektorze mieszkaniowym?

W jaki sposób pozyskiwać nowych nabywców dla swoich nieruchomości? Co sprawia, że dana inwestycja staje się atrakcyjna dla potencjalnego klienta? Te i inne pytania pojawiają się w głowach inwestorów, którzy obecnie zmagają się z napiętą sytuacją na rynku sprzedaży mieszkań. Jeżeli Ty również zastanawiasz się, jak dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, przeczytaj poniższy materiał. Dowiesz się z niego, jak planować skuteczne działania promocyjne w sektorze nieruchomości.

Marketing w dwóch płaszczyznach

Przy obecnych realiach jedną z najważniejszych rzeczy, o które powinien zadbać każdy deweloper, jest wizytówka. W Internecie będzie to przede wszystkim strona internetowa. Jeżeli odpowiednio podejdziesz do sprawy projektowania takiej strony, możesz liczyć na powodzenie w pozyskiwaniu nowych klientów. Pamiętaj jednak, że sama strona nie jest wyznacznikiem sukcesu sprzedażowego. Marketing dla deweloperów opiera się na dwóch płaszczyznach. Jedna obejmuje samą nieruchomość (marketing inwestycji). Druga natomiast wiąże się z Twoją marką (marketing marki osobistej).

Wizerunek nieruchomości, czyli marketing inwestycji. Co on oznacza?

Pierwszą płaszczyzną jest marketing inwestycji. Chodzi w nim o to, aby dbać o wizerunek konkretnego domu, mieszkania, czy też całego osiedla. W sektorze mieszkaniowym promocja sprzedaży nieruchomości odbywa się już na etapie samego planowania budowy. Promowanie i sprzedaż możesz rozpocząć już wtedy, gdy masz gotowy projekt swojego obiektu. Zanim jednak konsumenci zdecydują się kupić od Ciebie daną nieruchomość, muszą wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników. Będą to między innymi lokalizacja, metraż mieszkania, cena, czy też dodatkowe udogodnienia.

Pamiętaj o tym, że żaden klient nie będzie kupować mieszkania w ciemno. A to oznacza, że musisz przyłożyć się do prowadzonych przez siebie działań. Jeżeli chcesz osiągnąć skuteczny marketing, powinieneś przede wszystkim: poznać potrzeby swoich klientów i dowiedzieć się o ich największych motywacjach; pokazać przewagi konkurencyjne swoich ofert; wykonać koncept strategiczny, a także wspomagać się takimi narzędziami jak Social Media, czy Google Ads.

Marka osobista dewelopera. Jak dbać o własny wizerunek w sieci?

Druga płaszczyzna obejmuje marketing marki osobistej. Budowanie własnego wizerunku jest niezwykle ważne w sektorze nieruchomości. Dzięki niemu możesz zwiększyć do siebie zaufanie potencjalnych klientów i pozostać w dobrych relacjach z obecnymi. Klienci będą lepiej Cię postrzegać, jeżeli utrzymasz swój wizerunek na dobrym poziomie. Warto zatem brać czynny udział w debatach czy konferencjach oraz szkoleniach i wydarzeniach. Zastanów się również nad prowadzeniem swoich profili w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że to niepewność względem dewelopera może być jedną z przeszkód w dążeniu do realizacji zamierzonych celów sprzedażowych.

Czy marketing dla deweloperów pomaga w promocji nieruchomości?

Marketing dla deweloperów to podstawa. Jednak bez strategii, odpowiedniego contentu oraz kampanii i działań w przestrzeni internetowej, nie można liczyć na powodzenie. Jeżeli nie znasz się na planowaniu strategii, a z narzędziami marketingowymi nie czujesz się za pan brat, możesz postawić na fachową pomoc. Na rynku działają agencję, które z chęcią zajmą się promocją Twojego biznesu. Więc nie zrażaj się, jeśli cokolwiek sprawia Ci trudność. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na profesjonalną pomoc.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *